søndag den 11. september 2011

Jeg gider/kan ikke løbe 5 km

Så da jeg så dagens WOD var 5 km løb (man kunne dog også vælge at ro), så sprang jeg i stedet op til Open Gym. Det er simpelthen for kedeligt at ro 5 km. Ensformigt. Og mine led, sener og muskler kan jo slet ikke holde til 5 km løb, når jeg aldrig har løbet længere end 800 m i alt. Mine skinneben ville gå i stykker.

Desværre er det sådan, at jeg helst skal vide inden, hvad jeg skal lave til Open Gym (skrevet ned), da jeg ellers står og fumler i det. Derudover kom der flere og flere, så der blev ret crowded.

Men det blev da til:
- led
- mobilitet
- KB opvarmning

3 runder af:
- 20 one hand swing (12 kg)
- 20 high pull (3 x 12, 1 x 8)
- 20 press (8 kg)
- 20 planke med skift (8 kg)

En venlig træner fortalte mig, at jeg skulle være mere eksplosiv med hoften i high pull, så jeg ikke kun brugte arme/skuldre til at hive KB op til hagen.
Sluttede af med lidt rotationsøvelser og foamrulle-under-lår-så-det-gjorde-nas-av-av.






2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke forstået det med skumrullen. Hvorfor gør man det? Og hvad gør det godt for? Hvorfor gør det ondt?

    Hva'?

    SvarSlet
  2. Man masserer ømme dele af kroppen. Og så er det noget med, at der hvor det gør nas, der skal man rulle ekstra. Jeg har åbenbart områder på mine lår, der trænger til ukærlig pleje. Det er alt, hvad jeg ved. Ja!
    Man kan også bruge en tennisbold og lægge sig hen over den. Så man ligger på ryggen. Så triller man bare lidt rundt, imens man råber "Avavav"..

    SvarSlet