fredag den 16. september 2011

Mad i tal

Jeg går - som nogen af jer måske har læst - lidt og pønser på et projekt vægtøgning. Som forberedelse læser jeg om vægtøgning, kcal, proteiner, opskrifter, erfaringer, sundt fedt, forbrænding etc.

Da jeg ikke aner, hvor meget jeg indtager, vil jeg forsøge at indtaste i www.madital.dk
Det er irriterende bøvlet at veje maden og så indtaste, men hvis det er vejen frem til at gøre mig klogere, så lad gå da.
I dag til frokost har jeg lavet en stor pasta/kylling/tun-salat (alt godt fra køleskabet).

Den består af:
- 72 g ærter
- 80 g broccoli
- 81 g fuldkornspasta
- 63 g tun
- 65 g gulerod
- 57 g kylling
- 59 g tomater
- 49 g agurk
- 1 spsk rapsolie (som jeg ikke fik tastet ind)

Dertil: 51 g laks
+ et stort glas vand

Kcal: 668

Jeg kan konkludere, at det var en rigelig stor portion til frokost, så jeg må levne ca. 1/3 til mellemmåltidet ca. kl. 16.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar