lørdag den 30. oktober 2010

Pure shop shopping..

Husk: Inden man går i Pure Shop, Grønnegade 31 & 36 i København, skal man vide præcist, hvilket produkt man skal have (ansigtscreme, bodylotion, shampoo) og så holde sig til det. Og vide, hvor meget man vil give for det...

Jeg købte Suki exfoliate foaming cleanser



og Organic Pharmacy double rose rejuvenating (ansigtscreme)



Jeg skulle egentligt kun have en ansigtsscrub og havde lidt tanker om Logona. Men Logona har lavet om på produkterne, så nu er der ikke længere en ansigtsscrub til sart hud, men en til alle hudtyper, som der er (naturlig) parfume i. Den vil jeg ikke bruge. Så jeg blev overtalt til at købe den fra Suki, som er noget dyrere og vist ikke har nogen slags parfume i.

Har aldrig prøvet Suki før, så det er jeg meget spændt på.
Organic Pharmacy har jeg til gengæld prøvet før, og jeg ved det er superkvalitet. Men også lidt pebret. Dog er jeg glad for min nye creme. Altså, jeg løber snart tør for ansigtscreme, men jeg havde tænkt mig at vente med at købe.. Udskyde længst muligt. Det lykkedes dog ikke.

Og så var det endda en halvsur ekspedient. Hun smilede ikke og virkede som om, hun slet ikke gad være der. Da jeg sagde, jeg ledte efter en ansigtsscrub helt uden parfume, begyndte hun at fortælle om, hvordan Pure Shops produkter var rene og uden parabener. Jaja, kone, men det var jo heller ikke det, jeg sagde.

Øko er godt. Men har man tendens til allergi eller vil bare have det reneste og mildeste for huden, så skal man vælge produkter uden parfume. Herunder æstetiske olier og "naturlig" parfume. Øko er ikke automatisk lig med allergivenlig.

Så ved I det :-)

1 kommentar:

  1. Det en voksende jungle af information at holde styr på! Så er det godt at nogen - bl.a. dig har et princip om at less is more. Du kan downloade en liste over de 26 deklarationspligtige allergifremkaldende stoffer i kosmetik her http://www.allergiskhverdag.dk/eksem/ Når man så tænker på at meget af det vi smører på huden også optages og sendes rundt i kroppen, er det værd at tænke på hvad der egentlig kommer med rundt.

    SvarSlet