mandag den 25. oktober 2010

Crossfit # 28

Så vovede man sig for første gang ned i Stuen, hvor ikke-begynderne træner på Nørrebro. Jeg har udskudt det nogle gange i sidste uge pga. hoste og snot, men NU skulle det være. Tror vi var 9, hvoraf jeg var eneste hunkøn.
Træneren var ny, men gjorde det sådan ok.

Dagens WOD: AMRAP 20 min.
- 5 thrusters 40/30
- 7 power hang clean 40/30
- 10 sumo dead high pull 40/30

Jeg havde hverken prøvet thrusters eller SDHP før, så det var lidt spændende. Og power hang clean har jeg kun prøvet en eller to gange før. Jeg er ok til sidstnævnte, undtagen når jeg bliver træt.. fandt jeg ud af i dag. Og træt, det blev jeg!

Jeg valgte en 15 kg stang uden yderligere vægt for at koncentrere mig om teknikken og fordi jeg ved at jeg ikke kan have særligt meget vægt på, når jeg skal løfte over hovedet. Derudover er mine svage håndled ikke glad for thrusters (eller front squat for den sags skyld), hvor håndleddet bliver bøjet meget tilbage. Og mine knæ er også stadig mest glad for squats uden alt for meget belastning.

Generelt er thrusters hård, fordi man både skal squatte med belastning og så op og have armene op over hovedet.



SDHP er en sjov en. Svær. Jeg havde store problemer med at få de albuer OP over stangen..



Som afslutning lavede vi lige planken, sideplanken og hvor man ligger på ryggen med fødderne lidt over gulvet. Nøj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar