onsdag den 16. november 2011

Crossfit # 115

I dag fik jeg lov til at prøve agility ladder'en. Det er en lang "stige", der ligger på gulvet. Så fik vi ellers lov til at prøve forskellige øvelser, som skulle gøres så hurtigt som muligt. Det udfordrede motorikken  og koordinationsevnen en smule (?), men det var skægt!

På vej tilbage skulle vi lave broad jumps, krabbe, hoppe over folk der lå i planke m.m.

WOD


10 minutter ved hver station

a) Max distance roning

b) 5 RM Turkish get ups (5/5)

c) AMRAP
    - 10 wall slams (blå/rød)
    - 10 meter farmer walks (40/20)

Jeg startede med Turkish get ups 8 kg. Jeg kunne muligvis have haft 12 kg i højre hånd, men bestemt ikke i venstre hånd. Det er en sej øvelse, der kræver styrke og koordination og øjnene fikseret på KB hele tiden.

Wall slams: Du ligger på ryggen med fødderne ind til muren. Bøjede ben. Armene over hovedet (i gulvet) med medicine bold i hænderne. Så laver du en mavebøjning, imens du kaster bolden op på væggen, griber den og lægger dig ned. Jeg havde problemer med at koordinere det, så enten kastede jeg bolden alt hvad jeg kunne og nåede kun ca. halvvejs op, før bolden farede imod mig igen.
Eller også måtte jeg lave mavebøjning og kaste bolden. Jeg holdte mig mest til det første, selvom jeg ikke ved, om det var den bedste skalering. Mit haleben var ikke helt vild med den øvelse, men jeg tror, jeg slap for brandsår i denne omgang.

Farmer walks: Gå en bane med 20 kg jerry cans i hver hånd. Ikke noget problem.

Roning: Vi skulle lave lange seje træk og helst holde os på 25-30 i minuttet. Jeg var blevet lidt træt efter de andre øvelser, og desuden kunne min rumpe ikke lide at ro i 10 minutter. Den kunne godt have brugt en lille blød pude.... Nåede 1970 m.

De 3 wod's var egentlig fine nok i sig selv. Men både turkish get ups og wall slams (og egentligt også roning) kunne godt have brugt lidt mere instruktion, før vi gik i gang. Det var der bare ikke tid til, så måske skulle man justere i sådan en wod til næste gang?

3 kommentarer:

  1. Snyd, I fik lov til at lave farmer walks i stedet for wall balls (eller ball slams). Jeg havde gerne udskiftet jerry cans med ball slams i dag.

    Men okay, 10 baner farmers walk med 40 kilo, inden i skiftede til wall slams, var da også alligevel en del.

    Men ja, fed WOD. :)

    SvarSlet
  2. Hmm.. Jeg tog kun 1 bane farmer walks af gangen.. og det gjorde de andre vist også. Ved ikke, om vi havde misforstået noget.. haha. Hvis det havde været 10 baner, var jeg nok død..

    SvarSlet
  3. Det var 10 m så bare en bane jerry can farmer walk - er lige kommet hjem derfra :)
    Vi fik tilgengæld ikke lov at prøve den der stige, men jeg så den godt og tænkte åh åhhh, hvad er nu det ??

    SvarSlet