torsdag den 9. januar 2014

Body-sds hos Camilla Frydenlund

Jeg tog derfra med en rar og let fornemmelse i kroppen. Jeg sov utroligt godt i natten til onsdag. I går var jeg - som advaret - let øm i kroppen, men jeg havde stadig denne lette fornemmelse.

Det er første gang, jeg prøver en kvindelig body-sds behandler. Det er ikke fordi, at kvinder nødvendigvis er anderledes end mænd, når det kommer til behandling (eller andre ting). Men lige i Camillas tilfælde mødte jeg en mere blid tilgang til behandlingen, som vi fandt ud af at jeg nok mere havde brug for.

Camilla mente f.eks. at hos lige mig, var "gå ind i smerten" ikke hensigtsmæssigt, da jeg spændte op. I stedet skulle jeg sige STOP, når det blev ubehageligt. Altså før det blev til smerte. Det gjorde ikke noget, hvis jeg sagde stop 30 gange, sagde hun. Bare det at vide, at jeg kunne sige stop og det ville blive respekteret, gjorde at jeg slappede mere af. 
Dog synes jeg stadig det var lidt svært at sige stop i starten. Mit hovede synes stadig at jeg skulle "bide det i mig" eller "ikke være så pivet" eller "no pain, no gain". Men som hun sagde, så skulle jeg prøve at lytte til min krop og ikke til hvad mit hovede synes jeg skulle. Eller hvad andres hoveder synes jeg skulle.

Vi snakkede lidt om crossfit og at jeg havde haft svært ved at respektere min krops signaler. Hun spurgte om det var generelt, at jeg havde svært ved at sige stop, når det blev ubehageligt (og måske også når det blev til smerte). Det måtte jeg sige ja til.. 

Hun knækkede min nakke og min højre skulder på plads og derudover var det bare en noget mere behagelig oplevelse rent kropsligt at være på briksen hos Camilla end de 2 andre behandlere jeg har været hos. Og der skete stadig noget i kroppen. Den snurrede og jeg begynte at blive kold for lidt senere at få varmen. Da jeg lå på maven, blev min næse stoppet. "Det er affaldsstofferne, der irriterer dine slimhinder." 

Jeg synes det var en god behandling og hun virkede sød og kompetent. Tænker at jeg ser forbi hende ca. hver 3 måned til tjek og ellers hvis det er noget akut. 

Hun holder til i Teglgårdsstræde 4f, 3.tv i indre by og tager 650 kr for 1 time.


Har du prøvet body-sds og hvad synes du?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar