tirsdag den 21. januar 2014

Efter-træning måltid

Som nævnt før har jeg valgt ikke at se nærmere på kosten under mit Balder uden buler-forløb (er færdig med 7 ud af 8 uger) inkl. efter-træningsmåltidet, som ellers står beskrevet som den 5. af de 5 vigtige styrketræningsregler.

Jeg tror dog godt, jeg kan overskue at forsøge at implementere et efter-træningsmåltid nu og efter Anna Bogdanovas anbefalinger inde på den meget aktive og støttende "1200x & Balder uden buler"-Facebook-gruppe, skal jeg lige efter træning indtage følgende:

- 30 gram letoptageligt protein
- 60 g hurtige kulhydrater

+ stivelsesrige kulhydrater (kunne jeg godt vente med at indtage 1-2 timer efter træning, men da jeg som oftest træner om morgenen og efterfølgende spiser morgenmad og ikke har mulighed for at spise på job 1-2 timer efter, kunne jeg i stedet tilføje dem til morgenmåltidet)


Det kan f.eks. være:
- en shake med Plantforce proteinpulver med vanilie (som jeg netop har bestilt og som jeg håber smager bedre end Sunwarrior Natural)
- hurtige kulhydrater (svarer til 6-8 store dadler)

+ havregrød (som jeg egentligt synes er ret kedelig, men man kan måske spice den lidt op)
+ æg/skyr med honning

Lånt fra Rawfood


Læg mærke til at størrelserne og måltidet er målrettet mig. Jeg har f.eks. ikke behov for at tabe mig og kan måske tåle flere kulhydrater eller noget i den stil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar