tirsdag den 15. maj 2012

Åbent hus i Urban Fitness

I søndags holdte Urban Fitness på Amager åbent hus. Her kunne man prøve en masse forskellige hold, købe juice/smoothies/salater/paleomad, få målt fedt % og beundre de store lyse højt-til-loftet lokaler. Jeg havde ingen planer om at melde mig ind, men greb muligheden for at prøve hold gratis og hænge ud med et par venner samtidig.

Min plan var at prøve crossfit intro (for at være social med en veninde), kettlebell intro (fordi man sikkert kunne lære lidt mere teknik) og ikke andet. Men som dagen kom, endte jeg med også at prøve både piloxing og disco jam!

Piloxing: Skulle forestille sig at være en blanding af boksning og pilates. Det lød på papiret spændende - og hårdt - men det viste sig (i hvert fald i Urban Fitness med denne instruktør) at være mest aerobic med et par bokse-lignende bevægelser integreret. Pilates var vist glemt og oplevelsen var noget flad og ikke just imponerende.

Crossfit intro: Musikken i det store lokale var høj, så vi var nødt til at stå tæt for overhovedet at høre, hvad instruktøren sagde. Men ofte kunne vi slet ikke høre noget. Det var ret ærgeligt.
Alle hold varede kun 25 minutter, så det var en hurtig gennemgang af hvad crossfit er, lidt opvarmning, lidt om teknik og så en amrap 10 minutter på: 5 pull ups, 10 push ups og 15 air squats.

Selvom man har gået til crossfit i over 2 år, kan sådan en lille amrap med klassiske øvelser stadig være hård. Især når man stadig er øm i armene efter kb thrusters om fredagen! Til sidst var push ups på knæene også vanskelige..

Kettlebell intro: Ingen wod. Der blev brug tid til at forklare og øve sig på 2 hand swing, one hand swing og den hvor man svinger og griber den foran brystet (kan ikke huske navnet)... Mit fokus på swings fremover skal være at have løse arme.

Disco jam: Jeg kan faktisk godt lide at danse - når jeg har drukket. Men ellers er jeg noget hæmmet i mine bevægelser. Egentligt burde jeg nok gå til dans for at få lidt mere bevægelse omkring centeret. Rotation om rygsøjlen. Nu ser vi. Har ikke helt tid eller råd til mere.
Disco jam var ganske fint, omend svært mht. koordinering når man er mig. Jeg keglede en del rundt, når der kom arme på eller det gik hurtigt..

Alt i alt en sjov og fin dag og en god måde at være sammen med venner på. Kan anbefales!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar