fredag den 18. maj 2012

Kb på 70 % energi

Mit højre ben/balle drillede i dag. Så meget at min træning ikke blev optimal. Det gik da, bevares, men jeg kunne tydeligt mærke, hvordan jeg vred og vendte mig i tide og utide, fordi jeg var øm/snurren/sov/mild smerte. Og det påvirkede lidt mit energiniveau og mit humør.

AMRAP 20 minutter:
- 20 one hand swing (10 med hver arm)
- 20 high pull (10 med hver arm)
- 10 rundt om jorden med "stop" (5 hver vej)
- 10 weighted lunges (5 med hvert ben)

Man skulle helst bruge samme kb, hvilket betød at jeg var nødt til at gå ned på 8 kg.

I crossfit og i kb har man sine ikke-venner. I kb er min ikke-ven high pull..! Det er længe siden, jeg har lavet den, men kan huske jeg kæmpede med den. Det gjorde jeg også i dag. 8 kg var tungt og svært og ustabilt for især venstre arm. Jeg valgte lige at holde med højre hånd, når kg var oppe, men det betød nok, at jeg vred mig og blev lidt skæv på en måske uhensigtsmæssig måde.
Det gik lidt bedre med højre arm, men flot var det ikke.



P.S. Mine underarme er allerede ret trætte.

3 kommentarer:

  1. Det er virkelig også en hård øvelse. Selvom det er kettlebell-hold kunne du evt. næste gang overveje at nappe en af håndvægtene? Mere så du ikke fucker noget op i kroppen, fordi den skal kompensere for manglende styrke i armen.

    Og fedt billede i øvrigt. Fantastisk ansigtsudtryk. :D

    SvarSlet
  2. Mon der er 4 kg håndvægte? Eller bare 6 kg. For så er det absolut vejen frem. Altså mindre vægt. Det andet er helt fjollet og forkert.

    SvarSlet
  3. Jeg var overbevist om, at jeg har set 5 kilo håndvægte, indtil jeg begyndte at skrive denne kommentar. Nu...kommer jeg jo helt i tvivl. Så måske ikke alligevel. Til gengæld er der jo de små vægtskiver. Der er da 5 kilo. Som jeg fx har brugt til TGU med min svage højre. Hehe.

    SvarSlet