fredag den 11. maj 2012

En masse kb thrusters!

Antal på holdet: 2
Antal kb russian swings til opvarmning: 3 x 20 (16 kg)
Antal kb thrusters wod: 150
Antal kb thrusters jeg nåede med 8 kg: 110
Antal ømme overarme efter endt træning: 2 (mest venstre)

Thrusters skulle udføres således at man svingede op til ca. brysthøjde, greb den, goblet squattede, push pressede og kastede den ud igen for så at starte forfra.

Jeg forsøgte først med 12 kg men det var tungt og teknik gik hurtigt i kage, så det blev til 8 kg. Push press blev hårde til sidst med de 8 kg! Først tog jeg ca. 35 og derefter 10 af gangen. Da jeg var nået til 80, sagde Lars at jeg skulle op på 110... Min makker blev rettet en del på swinget. Det gjorde jeg ikke, så går ud fra at jeg gjorde det korrekt.

Mine arme er hævede, hvilket jeg har prøvet før, men åbenbart ikke blevet klogere af.

Mht. min ryg, så blev jeg anbefalet en masse kb swings. Gerne tungt. Jeg var ved at få noget i den gale hals, da han sagde 20 eller 24 kg..! Derudover var dødløft en god idé.. Jo tak, jeg skal "bare" lige huske at tage til Open Gym og udføre det løft. Ahem.

Er også blevet anbefalet denne artikel:
swing rygsmerte væk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar