fredag den 4. maj 2012

Kb med Lars @ Trykkeriet

Vi stod 4 mennesker klar til Kettlebell med Lars og det blev til en god træning, hvor jeg nåede at blive godt rød i ansigtet!

Først lidt opvarmning, herunder 10-20-30 kb russian swings (jeg kæmpede mig igennem med 16 kg) og derefter skulle vi lege med Turkish get ups.

Min venstre arm er svagere end den højre, og jeg skulle kæmpe for at få de 12 kg op og ned i roligt, sikkert tempo. Vi skulle være opmærksomme på at have stabilt lige håndled samt at armen ikke "tippede" bagud. Der var rigeligt med tid til øvelsen og når man var sikker i den med et vist antal kg, skulle man forsøge sig med mere. Det måtte godt være tungt, men selvfølgelig uden at teknik og tempo røg.

Jeg blev på de 12 kg...

Som afslutning en 12 min. AMRAP:
- 20 oh swing hvor den skulle ned og stå på gulvet mellem hvert sving
- 20 one hand swing (10 med hver hånd)
- 20 weighted lunges (10 med hvert ben)

Pigerne (pigen..) måtte godt tage 16 og 12 kg. Jeg endte med at veksle mellem 16, 12 og 8 kg, efterhånden som jeg blev mere og mere træt!

Ved oh swing skulle man starte med at have kb stående foran benene med håndtaget vippet ind mod dig. Stå i bredstående med bøjede ben og ret ryg. Når man tager fat i kb og svinger den mellem benene, skal benene strækkes på samme tid. Jeg havde lidt koordineringsproblemer i starten, men så gik det ok. Indtil jeg blev træt. Selvom jeg var nede på 12 kg til sidst, så skulle jeg have meget fokus på at have ret ryg, når jeg svingede kb frem og op.

One hand swing tog jeg med 12 og senere 8 kg.

Lunges var vist mest med 8 kg.. Weighted lunges er ikke min ven - endnu.

Lad mig sige det sådan, at jeg blev udfordret på både konditionen og styrken! Puha. Men det var fedt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar