torsdag den 3. maj 2012

På besøg hos osteopaten Kåre

I dag var jeg hos Kåre:

Osteopati

Jeg havde dels valgt ham, fordi han var i overskuelig cykelafstand fra mig, dels pga. hans cases som jeg fandt meget præcise og grundige. Pga. sidstnævnte var mine forventninger nok lidt høje, men han klarede det ret godt.

Først skulle jeg fortælle lidt om, hvorfor jeg var der. Jeg nævnte at jeg havde haft knas med ryggen et par år og gerne ville have undersøgt, om hvad der kunne være årsagen. Om det evt. var fejlstillinger eller problemer andre steder (som gav sig til udtryk i ryggen).

Så skulle han høre lidt om allergi, medicin (herunder kosttilskud), fordøjelse, urin, underliv..

Af med bukser og sko og så blev jeg undersøgt.

Og jeg vil lige nævne igen: Man skal ikke være blufærdig, hvis man vil til osteopat.
Så er det sagt.

Han kiggede og bevægede mig og trykkede og holdte og mærkede.

Der var spændthed i højre side af lænden og hoften. Der var også noget med halebenet - i hvert fald i den ende.

Noget af spændtheden forsvandt efter han havde rodet lidt rundt.

Til sidst fik jeg nogle øvelser, bl.a. en bagoverbøjning men en mildere udgave end McKenzie, en for ballerne og en rotationsøvelse. Afhængig af hvor slemt min ryg havde det, skulle jeg lave dem flere gange om dagen.

Skal til opfølgning senere i maj.

Han virkede rigtig dygtig, præcis og grundig!

Ca. en halv time koster 450 kr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar