fredag den 5. juli 2013

1200x torsdag 4/7-13 (sidste gang)

Efter 3 aflysninger og efterfølgende nye træningsdatoer, blev det til sidste omgang 1200x træning for mit vedkommende i denne omgang.

Vi var 5 på holdet og Anna kom igen rundt til os alle mange gange for at tjekke vores teknik, om vi havde den rette kettlebell etc.

I dag skulle vi lave dobbelt cleans og dobbelt swings. Dvs. 2 kb på én gang.

2-4-6-2-4-6 etc.

Man måtte godt holde længere pauser, da det var tunge sæt og teknikken skulle være på plads i hver gentagelse.

Hvis jeg nu bare siger, at jeg baksede en del med teknikken til cleans, så har jeg ikke sagt for meget. De blev ved med at svinge for meget rundt og især den højre blev ved med at klaske ned på højre arm, hvor der jo stadig var ømt efter først snatch ugen før og guard press (hedder det vist) i tirsdags. Tror bare at 2 x 12 kg var en mundfuld for meget - men 8 kg havde været for let.

Foto lånt af: Breakingmuscle


Det samme gælder swings. Jeg havde svært ved at styre dem og så glemte jeg at spænde i balderne, at få dem til at stå stille 2 sek. på toppen, at få rumpetten god tilbage etc.
Til sidst sagde Anna jeg skulle tage 16 kg (1 stk.) og øve mig i at få den til at stå stille de 2 sek. på toppen, få mere kontrol over kb når den skulle ned, og få den eksplosivt op igen (når kb er oppe, er kroppen som en lodret planke). Det var lidt sjovere, men stadig en god udfordring og klart noget jeg vil øve mig på i sommerferien. Prøvede også med 20 kg - kun et par swings - og det gik også ok.

Foto lånt af: Omahakettlebell



Ingen kommentarer:

Send en kommentar