onsdag den 17. juli 2013

Anusara yoga tirsdag 9/7-13

Har glemt at blogge om anusara yoga i Hamsa Yoga på Nørrebro :-)

Anusara er - i følge Hamsa Yoga - moderne hatha baseret på anusara.
I mine øjne var der ikke "noget" nyt og ja, det var meget lig hatha yoga. Ikke at det som sådan var en dårlig ting, men jeg havde nok forventet lidt nye øvelser eller noget.

Underviseren, Elena, var sød og en, jeg havde mødt før i Nalini Yoga på Christianshavn. Hende kan jeg rigtigt godt lide.

Og nu til det mindre gode:

Jeg kommer ikke til at gå i Hamsa Yoga alene af den grund, at der altid er fuldstændigt pakket i deres sal(e). Vi snakker om et par centimeter mellem måtterne og det er simpelthen for tæt for mig. Både fordi jeg føler jeg kommer lige lovligt tæt på andre mennesker, og så fordi man nogle gange ikke kan lave øvelserne/stillingerne, fordi man ellers støder ind i en væg eller i en person.

I deres store sal kan der være 34 mennesker. Det er mange. Og instruktøren kan ikke rigtigt komme rundt og rette. Man må bare hænge i.

Ikke et ondt ord om deres yoga, om deres instruktører eller om deres faciliteter. Men personligt kan jeg bare ikke, når det er så tæt.

Til gengæld er det forholdvist billigt i forhold til andre yogasteder.
Ubegrænset yoga koster 400 kr. om måneden (det bliver dog snart sat op til 450 kr.) i Hamsa Yoga. Til sammenligning koster ubegrænset yoga hos Københavns Yoga 850 kr. for 1 måned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar