mandag den 8. juli 2013

Greenie


I denne bog "Safter" skrevet af Søren Ejlersen og Uhmaro Cadogan er der en masse opskrifter på juice, greenies og smoothies.

Jeg ejer ikke en juicer, så mit fokus bliver på smoothies og især greenies.
En greenie er vel en smoothie med en masse grønt i. Da jeg ikke er særlig god til at spise grøntsager, ville en greenie være en oplagt og nem måde for mig at få grøntsager ned.
Derfor er det min plan at afprøve mindst 2 greenie-opskrifter i min ferie.

Jeg tænker at den ene skal være denne her:


Ærter & mynte:

150 g friske eller frosne ærter
10-12 blade mynte
1 syrligt grønt æble
1/4 l vand eller grøntsagsjuice
Evt. 2 dl youghurt natural

Bank mynten med bagsiden af en kniv, så bladene frigiver deres æteriske olier.
Fjern æblehusets kernehus, og skær æblet i passende størrelser.
Kør det hele i en blender, til drikken er flydende og ensartet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar