mandag den 1. august 2011

Hjælp! Jeg kan ikke tabe mig!

Sådanne overskrifter ser man tit på I forms forum.
Som I ved, er jeg ved at snuse til Precision Nutrition. Dette system har naturligvis også en mening om vægttab:

1. Spiser du for meget mad?
Stop med at spise, når du er 80 % mæt.

2. Får du nok proteiner?
Kvinder bør spise, hvad der svarer til "størrelsen på en håndflade" protein pr. måltid.

3. Får du for meget sukker eller stivelse?
Kvinder bør spise mindre stivelse (især det forarbejdede som brød og pasta), dvs. hvad der svarer til en halv knytnæve pr. måltid. Mængden af sukker bør også minimeres.

4. Får du nok grøntsager?
Kvinder bør spise en halv kop pr. måltid.

5. Får du nok sundt fedt?
Skift det usunde fedt ud med det sunde fedt.

Jeg har aldrig haft brug for at tabe mig, så jeg har derfor heller ikke testet denne metode. Men den lyder sådan ok overskuelig, forstået på den måde, at der ikke er så mange ting at huske.
At få det implementeret i hverdagen er så et helt andet problem.. MEN det er der råd for! Det skriver jeg mere om senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar