onsdag den 17. august 2011

Paleo - kost uden korn- og mælkeprodukter

På bloggen Modspil kan man læse om flirten med paleo.

Til det skrev jeg kommentaren:

"Ja, man bliver da virkelig nysgerrig, når man læser om folks oplevelser og ser før- og efterbilleder.

Paleo ville bare være for meget en kamp for mig til at jeg synes, det er det værd. Processen frem mod ren paleo uden brød og mælkeprodukter får mig til at rynke på næsen.
Mad er nydelse for mig. Og selvom der selvfølgelig skal være noget disciplin og nogle begrænsninger – hvis man vil nå bestemte mål – så må min kost ikke være overdænget med “du bør”, “du skal” og “det smager ikke godt, men det er godt for dig”..

På den anden side, så skal man måske igennem sådan noget for at komme ud på den anden side? Nåh.. hehe.. Jeg fortsætter med at flirte med Precision Nutrition. Jeg er stor fan af små skridt nemlig :-p"

Jeg har tidligere skrevet om Precision Nutrition, som på nogle områder minder om paleo, men den store forskel - for mig - er at man må spise brød og mælkeprodukter. Frugt er heller ikke begrænset på samme måde.

P.N. er ikke ligeså kendt som paleo, men det er et system, der giver mening for mig. Som er mere overskueligt fordi det ikke ligger 1000 lysår fra min nuværende kost.
Det er dog vigtigt at vide, at hvis man bruger P.N. 100 %, så spiser man kun kulhydrater efter træning.
Eneste undtagelse er frugt og grøntsager som bør spises til alle måltider (dvs. 6 måltider om dagen).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar