fredag den 12. august 2011

Sundhedstjek hos Sally Walker

For ikke så længe siden, kunne man gennem Downtown købe et 30 min. sundhedstjek hos Sally Walker hos Team goodlife på Frederiksberg.

Konceptet er lidt det samme som hos Medital Klinik. Tanita-målinger og oxidativ stress-måling samt gode råd til forbedringer.

Selvom man skal tage de tanita-målinger med et gran salt, får I alligevel dem her - sammen med de sidste 3 målinger:

2009 * 2010 * 2011 (forår) * 2011 (sommer)

Vægt: 53 * 54 * 56 * 55
Fedt %: 19,7 * 17,8 * 23 * 19,5
Muskel: 40,4 * - * 40,8 * 42
BMI: 18,3 * 18,8 * 19,3 * 19

Hendes råd:
Øge vægten til mindst 58 kg.
Øge fedtprocenten til 21-22.
Øge muskelmassen.

Oxidativ stress: Sidst var den 475, hvilket akkurat var på den rigtige side. I dag var den på 600, hvilket er 'tydeligt forhøjet'... Den primære årsag til det er hormoner/p-piller. Så længe jeg tager det, vil det være højt. Samme besked som hos Medital Klinik i december.

En forhøjelse af stressen siden sidst kunne være, at jeg jobmæssigt er lidt stresset for tiden.

Derudover snakkede hun om kosttyper. At vores gener (i mit tilfælde mine asiatiske gener) har indflydelse på hvilken kost, der passer bedst til os. Jeg tog en test, der dog viste, at jeg skal have 'nordisk' mad: Mere protein og mere sundt fedt - og færre kulhydrater. Så.. deet.. tager jeg meget stille og roligt.

Nu skal jeg have noget at spise. Meget. For jeg skal tage på. Mon der er noget kage? Hmm.. Fudge babies må gå an.. hehe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar