tirsdag den 23. august 2011

Ondt i ryggen

Åh ja. Ryggen blev værre hen over natten. Milde smerter, hver gang jeg vendte mig. Da jeg vågnede, gjorde ryggen så ondt, at jeg meldte mig syg på job.

Efter 2 x ipren for at tage det værste, tog jeg til kiropraktor, som sagde det var noget med krydsmønstret. Hun løsnede mig lidt op og mente ikke, det var en god idé at tage på job onsdag eller torsdag, før jeg var blevet løsnet helt op. De muskler og rotationer jeg skal bruge for at løfte (på job) er nemlig de samme, som dem hun nu arbejder på. Jeg har tid igen torsdag hos kiropraktoren.

Ergo er jeg sygemeldt for første gang siden februar..
Det gode er, at det ikke er så slemt som det hold i ryggen, jeg havde sidste forår. Så det bliver forhåbentlig færre sygedage og færre behandlinger.

2 kommentarer:

  1. Først og fremmest - surt med ryggen. Virkelig surt. Og rigtig god bedring.

    Dernæst kom jeg til at tænke på, at du i går mente, at det måske kunne skyldes KB-swings, at ryggen brokkede sig, og kombineret med, at du nu nævner noget a la "krydsmønstret", så får du lige et link:

    http://www.kettlebelltraening.dk/kettlebells-og-rygsmerter/

    Nu ved jeg så ikke, om der findes nedre OG øvre cross syndrom, men pointen er her, at KB er godt for ryggen og faktisk kan afhjælpe rygproblemer.

    Så måske hedder tippet: ENDNU mere KB! :)

    SvarSlet
  2. Tak tak. Den føles allerede bedre nu. De er virkeligt dygtige! Jeg vil da lige læse den artikel. Mere KB lyder kun godt, da jeg er blevet lidt forelsket i det, selvom der er lidt trangt på 1.th.

    SvarSlet