lørdag den 27. august 2011

Fit As Fuck Crossfit Challenge 2011

Jeg er blevet vild med at se crossfit konkurrencer. Det er så inspirerende og jeg får altid (de 4 gange jeg har set konkurrencer) lyst til at blive endnu bedre. Stærkere, bedre til løft, hurtigere, sejere.

Da jeg ankom, var det mænd individuelt, heat 6 (går jeg ud fra), der var i gang med WOD 2: Weightlifting, som bestod af 1 clean + 3 front squats + 1 jerk.
En af dem der deltog, var en gammel træner fra Kirken. Han havde god teknik. Albuerne sad bare BUM med det samme ved clean.

Nåede også at se kvinder individuelt, WOD 3: The fucked up snatch complex.
6 runder på tid (max. 12 min.) af: 1 power snatch 40 kg + 2 squat snatches + 3 overhead squats.

Foran mig stod en bette pige. "Hun ser da ikke ud af så meget", tænkte jeg. "Hvor er hendes armmuskler?".. og "Hun kan da ikke snatche 40 kg".
Men det kunne hun! Og hendes teknik var super sej. Godt nok blev hun 2. sidst. Hun brugte næsten al tiden. Derfor var det måske ekstra cool, at hun ikke begyndte at slappe af. Hun havde altid ret ryg i start positionen.

Modsat den pige, der stod foran hende. Hun havde rund ryg. Lige inden hun skulle løfte, rettede ryggen sig en smule, for derefter - idet hun løfter - at runde igen. Hun blev i øvrigt sidst. Men kæmpede bravt.

En af mændende lavede så lige WOD 3 på ca. 2:35 minutter....... Det var vist en fra Butcher's Lab.. Det gik simpelthen så stærkt. 60 kg.

Min ryg blev noget træt til sidst og jeg gik efter mændendes WOD 3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar