onsdag den 17. august 2011

Crossfit # 93: Man er blevet lidt klogere..

.. siden sidste Kettlebell.

I dag var man nemlig så smart at tage den lidt med ro og når en øvelse - en helt ny øvelse, man ikke havde prøvet før - drillede, så måtte man gå ned i vægt. Også selvom det er helt ned på latterlige 4 kg. HA! Jeg har så aldrig haft en 4 kg KB i hænderne før.

Man skal nemlig lige være opmærksom på, at der kan være en del nye øvelser og at man kun øver øvelserne kort, inden WOD'en går i gang.

WOD
3 runder af:
- 10 jumping lunges
- 10 high pull (hver arm)
- 20 swings
- 10 thrusters (hver arm)
- 10 planke med skift

Mit højre knæ ville på ingen måde lave jumping lunges, så jeg lavede noget "hip" agtigt, hvor man ligger på gulvet med bøjede ben. KB ligger nederst på maven og så skyder man hoften op i luften. "Du får nok ikke pulsen ligeså meget op som de andre", sagde træneren. Årh, mon ikke det gik alligevel? Hehe. Her brugte jeg 8 kg.

"High pull" gav mig problemer. Jeg prøvede først med 8 kg. Man svinger op og så hiver man albuen tilbage (albuehøjde) og så skråt ned igen. Det var svært at kontrollere den ordentligt og det var endnu værre med venstre arm. Der kunne jeg knap få den op i albuehøjde. Ergo, gik jeg ned til 4 kg i WOD'en.


Swings tog jeg med 12 kg. Kunne muligvis have brugt 16 kg, men da WOD'en var hård og 16 kg var en mangelvare på dette hold, så måtte det gå med 12 kg.

Thrusters: Holde KB ved brystet. Ned i squat. Op og stå og OP med KB i strakt arm. 8 kg.

Planke med skift: Samme som sidst. 8 kg.

Så ja.. jeg jonglerede mellem 3 forskellige KB i WOD'en.

Bonus:
2 runder af:
- 30 sek sit ups - evt. med KB
- 30 sek frøhop - evt. med KB
- 30 sek press
- 30 sek "rundt om jorden"

Sit ups kunne man skalere op og ned, som man ville. Jeg valgte versionen med strakte arme og fødderne i gulvet.

Frøhop kunne ligeledes skaleres. Hop frem, lande solidt med vægten på hælene, 2 små hop tilbage. Ingen KB til mig.

Press: Sidde med ret ryg (ben kunne man placere, som man ville). KB ved bryst. Presse over hovedet i strakte arme.

ROJ: Svinge KB rundt om maven.

Hårdt, men godt!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar