fredag den 17. februar 2012

Mål for min kost 2012 - revideret


Mindre gluten i kosten (dette er ment som en overgang til mindre stivelse i kosten - blev jeg anbefalet af Hannah)

Mål 1: 1 aftensmåltid om ugen uden kartofler/ris/pasta/brød

Mål 2: 2 madpakker om ugen uden pasta/brød

Mål 3: 2 morgenmad om ugen uden mysli

Start: Uge 8
Evaluering: søndag 18/3-12

Mine strategier er stadig ikke helt konkrete nok, men det er noget i retning af:
-         lave madplan
-         købe ind efter madplan
-         altid have kylling/tun/quinoa (eller andet protein) til madpakken
-         altid have grøntsager
-         gøre klar til madpakke aftenen inden
-     "bakke op" 2 gange om ugen (snitte, hakke, pille, gøre klar) og lægge i bøtter (igen inspireret af ovennævnte Hannah)
-         læse om gluten, læse (blogs) om glutenfri mad/paleo
-         finde inspiration til madpakker

2 kommentarer:

  1. Super sejt Ditte!!
    Hvornår skal dine mål være nået ? inden din evaluering?
    Prøv at læse den her artikel, det handler om at være afhængig af sukker, fedt og stivelse.
    Som titlen siger cake is the new crack!
    http://www.robbwolf.com/2012/02/15/carb-addiction-cake-is-the-new-crack/

    Måske skulle du gøre det mere konkret i form af hver tirs/tors ingen müsli og mandag aften er uden kartofler/ris/pasta etc. på den måde kan man ikke give sig selv undskyldninger hele ugen med , Arhh jeg venter til i morgen og så ender du med at skulle ha speciel diæt lørdag søndag fordi man hele tiden skubber det. Jeg tror i hvert fald det ville være et problem for mig hvis det ikke var fastsat.

    Det er mega sejt du er i gang,
    God weekend

    SvarSlet
  2. Det fungerer meget godt for mig (med sukkerprojektet) at der ikke er fastlagte dage. Så kan jeg fra uge til uge se på, om jeg skal noget, der evt. kunne involvere sukker og så tage sukkerfri de andre dage.

    Aftensmåltidet planlægger jeg i samarbejde med min mand. Det kommer nok til at svinge.
    Mht. madpakker, så kunne det måske være en idé. Jeg har skiftende arbejdstider, men skal jo have frokost hver dag uanset hvad :-)
    Morgenmaden kunne sagtens være på faste dage.

    Mine mål skulle gerne "starte" fra på mandag. Men som sagt vil jeg ved evaluering se på, om jeg har været for ambitiøs, om det var tilpas eller om jeg kan skrue op for de gluten-fri dage. Det er lidt et eksperiment.. hehe.

    SvarSlet