onsdag den 29. februar 2012

Open Gym 26/2-12

I mine træningsmål har jeg skrevet, at jeg vil tage til Open Gym 1 gang om ugen, hvor jeg vil have fokus på dødløft (styrke ryggen, forebygge hold i ryggen) og back squat (fordi jeg kan lide det).

I søndags blev træningen til følgende:

Fokus på at teste dødløft og back squat og i øvrigt være lidt forsigtig

Spredt øvning af double unders som opvarmning + ledopvarmning

Back squat 5-5-5-5-5
25-30-35-40-45

Dødløft 5-5-5-5-5
25-30-30-30-30

Imellem løftene lavede jeg push ups med release (5 af gangen), lidt diamon push ups (5 af gangen), planke og chin ups (1 x 5)

Det var rart at opleve, at jeg kunne løfte så meget i back squat, som da jeg rejste fra Dk. Næste gang starter jeg med 35 kg og arbejder mig op.. Forhåbentlig kan jeg putte 1-2 kg ekstra på i sidste sæt.

Dødløft var lidt famlende, da jeg:
- er usikker på om jeg løfter nok med ryggen og mindre med benene
- ikke ved om min ryg er ret (jeg tror det, men jeg ved det faktisk ikke)
- synes stangen går en lille bule uden om knæene på vej ned

Derfor havde jeg ikke meget vægt på. Samtidig kunne jeg mærke, at min ryg var glad for, at jeg var lidt forsigtig med vægten. Jeg håber at kunne starte med 30 kg næste gang og langsomt sætte lidt mere på i hvert sæt.

P.S. Mine lår var stadig lidt ømme efter torsdagens træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar