onsdag den 15. juni 2011

Jeg præsenterer..

.. mine nye kosttilskud, som er gratis!

1) Pikasol fiskeolie (2 x 120 kapsler)
Dagsdosis: 1-3
Info: Det er nogle lange piller, som jeg lige akkurat kan få ned


2) Livol Multivital voksen (250 piller)
Dagsdosis: 3
Info: 12 vitaminer, 9 mineraler og 7 urter


3) Gerimax Daglig Energi ((90 tabletter)
Dagsdosis: 1
Info:
- Overskuelig størrelse.
- Vitamin A, B1, B2, B6, B12, folsyre, niacin, pantotensyre, biotin, C, D, E, magnesium (225 mg), jern, zink, kobber, jod, magan, chrom, selen, molybdæn, ginsengekstrakt, grøn te ekstrakt
- skulle give overskud og energi som varer hele dagen, modvirker træthed og øger koncentrationsevne, øger den fysiske og psykiske præstationsevne

4) Gerimax Extreme Energy (45 tabletter)
Dagsdosis: 1-2
Info:
- Virker inden for 30 minutter
- guarana, rosenrod ekstrakt, ginseng ekstrakt

Jeg starter med at prøve Gerimax Daglig energi (venter med Livol, da der også er vitaminer i Gerimax) og Pikasol.

Især er jeg spændt på Gerimax.

Jeg har som nævnt før taget Eqology-produkter i et halvt års tid og blevet meget glad for dem. Mest Multichi Energy, da det har gjort at jeg ikke længere er så træt så træt, ikke længere drikker Red Bull hist og pist, ikke længere behøver en lille morfar og ikke længere kollapser på sofaen kl. 19. Håber at Gerimax har noget af den samme virkning! (derudover var der noget i, som var godt for lever og fordøjelse. Med andre ord: Jeg var oftere og mere regelmæssigt på tønden.. ahem)

Derudover har jeg taget Nucleomega, som er fiskekaspler med vitaminer. Det blev også til K2, som jeg ikke helt mærker nogen virkning af umiddelbart.
Jeg er ganske klar over, at kosttilskud ikke må erstatte rigtig mad og hvis man spiser sundt og varieret, så behøver man ikke kosttilskud.

MEN.. hehe.. Da jeg ikke spiser så varieret - selvom det er blevet bedre over årene - og især ikke er gode venner med grøntsager, så synes jeg, det er ok med lidt tilskud.

Min plan er at forbedre min kost langsomt hen over resten af året og så næste år indtage multivitaminpiller, fiskeolie, måske Greens (måske de vigtigste, da jeg virkelig ikke er fortrøstningsfuld mht. grøntsagerne) og proteinpulver. Måske også Multichi. Det vil vise sig.

4 kommentarer:

  1. Nu skal jeg nok spare dig for en lang formanende svada om kosttilskuds-industriens kvakslaveri, men gør dig selv en tjeneste og læs denne rapport om selvsamme emne fra Motions- og ernæringsrådet:

    http://www.meraadet.dk/cms2kuser/uploads/8531_Fysisk_aktivitet_web.pdf

    Hvis det er for stor en mundfuld, så kan den koges ned til:

    "På baggrund af denne rapport kan det konkluderes, at der ikke findes nogen relevant helbredsforbedrende effekt af de behandlede kosttilskud og sportsprodukter, som ikke ville kunne opnås alene ved fysisk træning kombineret med en sund og varieret næringsstof-tilstrækkelig kost."

    SvarSlet
  2. Som jeg skrevet, så er sund varieret kost naturligvis det bedste. Men når ens kost ikke er f.eks. så varieret, så er kosttilskud efter min mening ganske ok.

    SvarSlet
  3. Jeg har i mange år trænet mig, men nu hvor jeg har børn og langt til og
    Fra arbejdet har jeg ikke den tid og energi. Og det kan jeg mærke på mit overskud, jeg har spist gensing og rosenrod og guderne må vide for at få så meget energi at jeg kan holde mig vågen nok til at kunne være sammen med min familie. Jeg har nu brugt Eqologi i et par mrd og jeg ved godt der ikke er dokomenteret effekt på helsemidler, men jeg er vist et godt bevis på at skidtet virker. Efter den første uge fik jeg en næsten manisk energi, har ryddet alle køkkenskabe, skrubbet og gjort rent så det er en fryd og jeg hader ellers sådan noget. Og det vildeste er at jeg elsker det. Har fået overskud til at træne zumba hjemme og føler at der er klippet ti år af min alder.

    SvarSlet
  4. Hej Lotte. Undskyld det sene svar.
    Jeg er selv gået tilbage til Eqology igen og selvom min energi er dalet i takt med efteråret, så er jeg stadig meget glad for produkterne. Jeg har f.eks. kun været syg 2 gange (virus) siden februar, hvilket er lidt i forhold til andre år.

    SvarSlet