tirsdag den 4. oktober 2011

Crossfit # 104

Mobilitet var aflyst i dag, så i stedet tog jeg til holdtræning kl. 11. Vi var 7 på holdet, så der var tid til grundig rettelse af teknik.

- 400 m løb/ro/sjippe
- Ledopvarmning med træpind
- Burgener med træpind: Snatch
  - En lille succesoplevelse for mig, idet jeg nogenlunde kom hele bevægelsen igennem tilfredsstillende. Mener træneren sagde noget i retning af: "Ikke dårligt." efterfulgt af et anerkendende nik. Og med det løft var det stort. For mig.

Og heldigvis holdte vi os til træpind og gik ikke over til vægtstang. For så havde min lille succes hurtigt vendt til fiasko og frustration.

WOD
Push jerk
5 x 4

Jeg kunne åbenbart ikke læse og blev ved med at tage 5 gentagelser i stedet for 4, hvilket vist forvirrede min makker lidt. Heh. Til gengæld nåede vi kun 4 sæt. Hm.

17-19-20-20

Der var stor fokus på teknik og mindre på vægten, hvilket passede mig glimrende. Så når jeg kan se, at jeg før har push jerket 22 kg, så skynder jeg mig at tænke, at min teknik nok var bedre i dag...

Hofte frem (ikke noget med lændesvaj), albuer foran stangen, stangen op på skuldre (skuldre op og frem). Langsommere ned i knæ (stadig lige hofte) og hurtigere op. Eksplosivt strække armene.

Min eksplosivitet var så som så med 20 kg. Mine håndled brokkede sig lidt. Men alt i alt gik det ganske ok.

Finisher
10-8-6-2
Push ups med release
Tuck jumps

Tog 10 rigtige push ups, resten var på knæene.

2 kommentarer:

  1. Hej DItte :) godt at se endnu en aktiv kvindelig Crossfiter. Det er grunden til jeg personligt holder så meget af Crossfit. At mænd og kvinder har lige stor chance for at være gode her :).. SÅ du havde oprettet en tråd omkring kvindelige Crossfit bloggere. Jeg kan godt li hende her. Hun er aktiv og har dyrket Crossfit i flere år.
    http://crossfitangie.blogspot.com/

    Du er også meget velkommen til at tjekke min blog ud :)

    http://pram-crossfitblog.blogspot.com/

    Mvh. Frederik Pram Nielsen

    SvarSlet
  2. Tak for links! Det er altid godt at læse gode crossfit-blogs :-)

    SvarSlet