torsdag den 13. oktober 2011

Utraditionel zoneterapi

Det var tid til min 3. behandling via http://www.falck.dk/healthcare/. Efter at have prøvet massage og fysioterapi, var det tid til zoneterapi.

Behandleren starter med at læse op hvad min tidligere behandler (fyssen) har skrevet. Der blev mine knæ tjekket. Jeg fortæller, at jeg i dag er der pga. min ryg, som for tiden ofte er spændt/øm trods træning og massage hos afspændingspædagog. Mit arbejde er ekstra krævende fysisk i disse dage, hvilket indebærer ekstra løft/vrid.

Så hiver behandleren en rygrad frem og forklarer, hvordan ryggen helst skal se ud med lændesvaj, hvorefter han tester min lænd. Jeg ligger på maven med hænderne i i skulderhøjde og skal så bøje tilbage i strakte arme og med hoften i gulvet og afslappede baller. Det er jeg ikke skidegod til. Hvis mine arme er strakte, så løfter min hofte sig lidt. Den øvelse må jeg godt lave hjemme. Det er også godt at lægge f.eks. et håndklæde under ryggen (i brysthøjde) eller at lægge nakken/hovedet ud over sengekanten.

Selvom han har fokus på led - og ikke muskler - i ryggen, så finder han også tid til at jage albuen i mine baller, da jeg fortæller ham om mine ømme baller (som jeg ikke mærker noget til i hverdagen, men som min afspændingspædagog siger er meget spændte - og det kan jeg også mærke, når hun trykker). "Det kan godt gøre ondt. Det gør ikke noget. Det kan godt stråle ned i benet. Det gør ikke noget."

For dælen da, det gør naller! Avavav.

Han mener, at jeg bør få tid hos en kiropraktor, men der er noget galt med bookingen af kiropraktik, så i stedet får jeg en ny tid på dette sted.

På en måde er det lidt ærgeligt, at jeg ikke fik prøvet zoneterapi, men som han siger, så skal det basale være i orden først - og det er det ikke med mig. Jeg er meget meget tryg ved ham og han er super dygtig.

Han er i øvrigt iført en bluse fra http://www.kropsinstituttet.dk/ - et sted jeg har købt 1 times massage gennem http://www.downtown.dk/koebenhavn


Ingen kommentarer:

Send en kommentar