torsdag den 20. oktober 2011

Crossfit # 107

Ja! Vi skulle lave back squat. Et forholdsvist "simpelt" løft sammenlignet med f.eks. hang power clean. Selvom man selvfølgelig altid kan forbedre sin teknik i back squat, så føler jeg, at jeg her mere kan have fokus på vægten fremfor teknikken.

Opvarmning
5 min. valgfri sjip/løb/ro
(jeg sjippede - og det var et ynkeligt syn)

Zoo: Vælg et dyr: Bunny jump, bear crawl, larve-noget, duck walk....

WOD
Back squat
8-8-8-8

35-40-45-(45 - 5 rep)

Jeg takker ydmygt min makker for at få mig igennem 8 gentagelser med 45 kg og bagefter 5 gentagelser. Det var sådan lidt svært at komme op dernede fra bunden af squatten til sidst..
MEN til gengæld har jeg slået min rekord som har været 45 kg 5 RM! Hurra! Jeg troede dog ikke det var muligt, da jeg først mærkede vægten tynge mig ned-ned-ned.

Finisher
Air squat tabata

Jeg kan godt lave air squat. Men jeg kan ikke lave dem særligt hurtigt. I 5.-6.-7.-8. runde.. hehe.

2 kommentarer:

  1. Du er da MEGA sej! TILLYKKE med den nye rekord :)

    SvarSlet
  2. Tak :-) Ja, det er jo altid motiverende at få nye personlige rekorder.

    SvarSlet