søndag den 28. april 2013

Gymnastics & mobility workshop 27/4-13

Hvad: Gymnastics & mobility workshop med fokus på håndstand og armbalancer
Hvor: Centralen, CFC
Tid: Lørdag 27/4 kl. 10-12

Efter en lille intro til dagen hvor Nina forklarede at det var den helt lige håndstand vi arbejdede hen imod samt at kropsbevidsthed, kropskontrol samt styrke & mobilitet var vigtige kodeord, lavede vi lidt vinyasa-yoga-flow-opvarmning.

Det kunne man godt komme til at svede lidt af!

Ellers gik dagen med at lege og udforske forskellige slags håndstand og armbalancer afbrudt af lidt yinyasa-yoga-flow-svede-runde.

- Håndstand i det fri vha. en makker
- Håndstand op af væg med maven og hænder så tæt på væg som mulig (evt. prøve hurtigt at tage den ene hånd op til armhulen.. og så den anden hånd). Mine hænder kom NÆSTEN ind til væggen og jeg kunne godt løfte hænderne!

Foto lånt af: Crossfitsaol


- Fødder på væg og hænder i gulv, så krop danner 90 grader (kunne jeg ok, hvis jeg fik en til at fortælle mig, om min krop var 90 grader.. For det kunne min kropsbevidsthed ikke hjælpe mig med.. åbenbart..)

Foto lånt af: Leeanncareyoga


- Kragen + variationer

Foto lånt af: Yogajournal

Foto lånt af: Yogascope


Foto lånt af: Fitsugar



- Komme fra kragen og ud i planke-position (det var.. lidt svært..)

Foto lånt af: Mandee


- Hovedstand, evt. bare Klovnen (som jeg holdte mig til)

Foto lånt af: Yogajournal




- Hovedstand på underarme (det var megasvært for mig.. Kunne ikke komme op)

Foto lånt af: Tumblr


Det var en super sjov dag med mange udfordringer og små sejre. Jeg kom f.eks. så tæt på væggen med wall climbing som aldrig før. Mens nogle af krage-variationerne var for svære for mig. Især den hvor knæene er på siden af den ene arm.

Vi var ca. 25 på holdet og det var ret mange i forhold til at komme rundt og rette. Der ville jeg foreslå at man enten var 2 trænere eller holdet var mindre.
Det kunne også være rart, hvis folk mødte til tiden....

Men alt i alt en god workshop som gerne må gentages :-) Alle kan i princippet deltage, men det er en fordel med lidt kernestyrke og stærke håndled..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar