tirsdag den 30. april 2013

Maj-projekt 2013

Efter at have set på både mine forårsmål og min sundhedsapril har jeg vurderet, at jeg godt kan fortsætte nogle ting og justere på andre.

Jeg er begyndt at slække på vandindtaget igen, så der skal strammes op.
Har købt Stenalderkøkken af Katrine Tuborgh og inspireret af den vil jeg se lidt på min morgenmad, der ellers er uden korn men indeholder mælkeprodukter og bælgfrugter.
Jeg har valgt morgenmåltidet, da det i Danmark normalt er et måltid, hvor man ikke behøver spise det samme som dem man evt. bor sammen med/er i familie med. Jeg har frie hænder og kan eksperimentere som jeg vil.

Derfor vil jeg i maj:

- til yoga mindst 4 gange (herunder prøve hold hos Hamsa Yoga på Nørrebro)
- træne mindst 2 gange om ugen (herunder teste Gymnastics og Styrkehold - Press - hos CFC)
- ingen slik (udover lidt Summerbird-flødebolle på lørdag)
- ingen chips (udover lidt i weekenden)
- 2 liter vand om dagen





Og fra uge 21:
- 2 morgenmåltider om ugen der er paleo (dvs. for mit vedkommende vil det i praksis sige at jeg skal skifte skyr ud med noget andet. Og huske grøntsager. Som ikke er ærter)

Tilladt:
- Is
- Kage max. 2 gange om ugen
- Alkohol

2 kommentarer:

  1. Du kan faktisk godt beholde dine ærter, hvis du vil. Bælgfrugter undgås pga lektiner, som jeg har forstået ikke er til stede i grønne ærter. Derfor har jeg set flere steder, hvor de hardcore paleo-tilhængere faktisk tillader sig at spise ærter. :)

    Fra Hampenbergs side: http://hambenberg.dk/?page_id=30

    "Så hvis man kigger med sund fornuft på lektin-indhold vs tilberedningmetode/tid: Sukkerærter og marværter (grønne ærter) er spiselige out of the box, uden tilberedning."

    SvarSlet
  2. Jeg kæmper jo stadig lidt med de grøntsager, så jeg synes det er lykken at måtte beholde ærterne :-)

    SvarSlet