tirsdag den 30. april 2013

Hvordan gik det med en slags sundhedsapril?

Mine mål for april var:

Ingen chips, alkohol eller slik (udover 70 % chokolade)

Tilladt: Kage og is


Jeg må sige at det er gået virkeligt godt. Overskuelige realistiske mål og ingen synderlig slik- eller chipstrang. Til gengæld er jeg gået lidt amok med halvdyre kager.. hmm. Og billige chokoladecookies fra Netto.



Foto af Meyer Deli hindbærsnitte

Hvad jeg lærte:
At jeg er meget bedre til at undvære slik og chips end jeg troede. Vingummi, labre larver, bolcher, karameller etc. frister mig ikke. Toblerone og nogle gange saltlakrids kan stadig få mig til at savle, men slet ikke så tit mere.
Chips skal jeg ikke røre, for så æder jeg dem alle sammen.. Er jeg ret sikker på. Tror jeg må have endnu en chipsfri måned.
Alkohol drikker jeg ikke så tit i forvejen, men det var nok meget sundt for kroppen med en hel måned uden.
At der skal struktur på kagen.

Tager I også en sundhedsmåned af og til?

2 kommentarer:

  1. Se selv. Du kan jo godt. Selvfølgelig bliver ting noget nemmere, når du ikke fjerner det søde helt. Kører du på i denne stil, er du snart klar til en måned helt uden sødt eller salte chips. Jo sgu. Og DET vil du kunne mærke på kroppen.

    Godt kæmpet.

    Dine kagebilleder er vildt distraherende. Siger det bare. :D

    SvarSlet
  2. Jeg er også lidt stolt .. hehe. Har planer om 3 uger uden snask i år. Men kunne jo godt køre 3 uger og senere 1 måned..
    Små skridt er klart vejen frem for mig og ja, kage er det der gør, at jeg kan overskue at undvære slik og chips.. :-) Men nu skærer jeg ned for kagen og så må vi se, hvad der sker.

    SvarSlet