mandag den 29. april 2013

Håndstandstræning

På RandløvBoesenKilstrup kan du under Blog finde en guide til bedre håndstand.

Der er 7 trin og jeg har tænkt mig møjsommeligt at bevæge mig gennem så mange trin jeg kan. Planen er at øve mig hver anden dag og øge med 5 sekunder hver anden dag i den pågældende stilling.


1. Planke fra kasse
2 Håndstand fra kasse
3. Wall Climb til håndstand
4. Fritstående fra Wall Climb
5. Håndstand mod væg
6. Håndstand med partner
7. Fri håndstand


Jeg starter i dag.
Det første trin bliver lidt en prøveøvelse, da jeg skal teste mig selv. Kan måske springe hurtigt frem til det næste trin. Det må tiden vise. Jeg kan nemlig godt stå på hænder op af en væg, men det er nok en god idé at øve stabilitet og træne arme/skuldre i passende progression, så jeg er endnu bedre rustet til når jeg når de sidste 3 trin.

Foto lånt af: Aboutgymnastics



Andre der vil øve håndstand? :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar