søndag den 21. april 2013

Første gang til Yin yoga lørdag 20/4-13

Hos Nalini Yoga på Christianshavn kan man gå til Yin yoga - en yogastilart jeg aldrig havde hørt om før.



Yin yoga kan du læse mere om her og her.

Det er en meget rolig nærmest meditativ form for yoga, hvor man ikke laver så mange forskellige øvelser/stillinger, men til gengæld holder dem i længere tid af gangen. Gerne med støtte fra puder/tæpper eller hvad man nu har brug for i forsøget på at gøre det så komfortabelt som muligt.

Foto lånt af: Yogasantorini


Det må ikke gøre ondt, nive, jage eller noget som helst. Man er nødt til at lægge ego'et, når man træder ind i rummet og virkeligt lytte til kroppens signaler. Hvordan har kroppen det i dag? Hvor langt kan jeg gå i denne stilling i dag? Hvordan føles det? Måske skal man have en alternativ øvelse. Måske skal man lige justere lidt. 

Jeg kunne rigtigt godt lide yin yoga og tror jeg vil prøve at supplere min yoga-træning mere med f.eks. yin yoga eller restorativ yoga, hvor man virkeligt kommer ned i gear.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar