fredag den 15. marts 2013

Ryggen knirker del 1000000

Jeg har ikke været på et almindelig crossfit-hold i henved 8 måneder.
Min ryg har været i bedring siden efteråret efter jeg startede på body-sds behandlinger (problemerne startede stille og roligt i maj. Læs mere her og her.) og de sidste par måneder har der ikke været noget knas. Min træning har bestået af mobilitet og yoga i den tid.

Jeg har siden 4/2-13 været på Styrkehold (squat) 5 gange med fokus på lav vægt og god teknik. Har øget vægten fra 22 kg til 37 kg på de 5 gange.

Den sidste uges tid har jeg stille og roligt og snigende fået lidt uro i højre underben, lidt spænding/uro i højre balde/hofte og en utroligt spændt/træt ryg/lænd.

Jeg sprang Asthanga intro hos Yogamudra over i går aftes og var forsigtig til mobilitet i CFC med Sine i dag, da min ryg/lænd føles som om den kunne finde på at gå i baglås, hvis jeg ikke passer på. Jeg overvejer at droppe styrkehold (dødløft) på søndag af samme grund.

Jeg siger ikke at det er back squats skyld. Men det er tankevækkende, irriterende og frusterende, at ryggen er begyndt at knirke igen, efter jeg er startet på de styrkehold.

Nu ser jeg lige tiden an. Hvis det ikke bliver bedre, må jeg høre en body-sds behandler og/eller CFC fysioterapeut, hvad de har at sige om sagen. Evt. droppe styrkehold og  hvis det er helt slemt så sætte medlemsskab i bero. Suk. Suk. Suk.

I mandags var jeg til en halv times massage hos min faste afspændingspædagog. Det hjalp kortvarigt og dagen efter var spændingerne tilbage igen.

1 kommentar:

  1. Pleasant website you someone! This web shop provides high-quality fast confront lifts and different accessories. We disjoint ourselves from "made in China" portion lifts but make our products in cooperation with 3M.

    SvarSlet