fredag den 29. marts 2013

Iyengar yoga med Lone mandag 25/3-13

Jeg har besluttet mig for at tage til Lone Kristensens iyengar yoga (begynderniveau) timer i Yogacentralen kl. 17 mandage, så tit mit mødeskema tillader det. De mange hjælpemidler i iyengar yogaga gør, at jeg føler mig tryg nok til at tage afsted, selvom min krop driller - hvilket den gør for tiden. Skalering af øvelser er vel nærmest en del af definitionen af den yogastil og det gør at man ikke føler sig ligeså fjollet eller dum, når man gang på gang er nødt til at sige at man ikke kan lave den og den øvelse.

Foto lånt af: Health Harvard


Det er - som ved al træning - en god idé at fortælle træneren/instruktøren om eventuelle skader/skavanker før træningen går i gang, så vedkommende kan tænke det lidt ind i timens øvelser/stillinger og overveje alternativer til dig.

I iyengar yoga er der stor fokus på præcision, lige linjer og anatomi og jeg har på fornemmelsen, at den slags yoga er godt for min krop lige nu. Iyengar yoga-lærere har en solid uddannelse bag sig og de ved 100 %, hvad de laver.

På dette hold er der både yngre kvinder og æh.. kvinder i 40-50 års alderen. Nogle er smidige. Andre er ikke. Nogle har problemer med ryg/knæ/hofte/skuldre etc. Andre har ikke. Et blandet hold hvilket passer mig glimrende.

Læs evt. mere om Lone.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar