tirsdag den 19. marts 2013

Styrkehold # 6 (dødløft) søndag 17/3-13


Første gang på styrkeholdet, der omhandler dødløft. De findes torsdage og søndage i Crossfit Copenhagen

Dødløft:
7x3 (hurtigt op, langsomt ned)

4 runder af:
Max rep t2b (strict)
Max rep one leg gluten bridge

Foto lånt af: Eco fit women




Opvarmning:
2 hold. Det ene holdte pause, når det andet arbejdede.

Kettlebell swings, air squats, burpees.

I .. æh.. et vist antal minutter. 

Mht. dødløft så var jeg forsigtig. Havde ikke lavet dem i 8-9-10 måneder + min ryg var lidt fesen. Derfor blev det til:

1x3 med 15 kg

7x3 med 25 kg (dvs. min makker og jeg havde problemer med at holde sættet på 3 reps. Måske var de det var lette sæt for os. Jeg skulle nok bare have kørt 5-5-5-5-5 i stedet).

Foto lånt af: Kill fat me


Jeg havde fokus på at stangen skulle følge benene hele tiden. Det gik ok, selvom jeg synes knæene blev til lidt af et bump i nogle af sættene. Fik at vide at det var eksemplariske dødløft, så det var jo meget godt, men jeg havde på fornemmelsen, at der nok stadig var noget, jeg kunne forbedre. At coach Thor nok kunne sætte ind med en præcis rettelse. Men altså, det var dejligt at vide, at jeg var på rette vej. 
Min lænd brokkede sig ikke under dødløft, men jeg måtte have en alternativ øvelse til gluten bridge.

Jeg skulle sidde på knæene med føddene under en bænk og så læne mig frem med strakt krop (ikke knække i hoften) så langt frem, jeg kunne. Den var MEGET god for baglårene...! 

Foto lånt af: Vores puls



Jeg prøvede også med en elastik om livet, så jeg kunne komme længere frem og så bounce tilbage. Men så gjorde det ondt i knæene. 

Da jeg fedtede en del rundt med den øvelse, gik der lidt ged i runderne og fik heller ikke lavet alle toes 2 bars. Som skulle laves strict. Med strakte ben. Hm. I den første rep i hvert sæt nåede jeg over vandret med benene. Men i 2. var jeg noget lavere.. 

Foto lånt af: cf west Nashville

2 kommentarer:

  1. "Min lænd brokkede sig ikke under dødløft, men jeg måtte have en alternativ øvelse til gluten bridge."

    Hehe. Gluten bridge. Broen belagt med franskbrødsmadder?

    Ja, så plat er jeg.

    SvarSlet
  2. Det er sådan en særlig bro, som kun falske kinesere kan betræde. Eller gå under. Hehe.

    SvarSlet