fredag den 29. marts 2013

Blid iyengar med Ulla torsdag 28/3-13

Når man har ferie, har man mulighed for at prøve lærere, timer og hold man ellers ikke ville kunne pga. mødeskema. Derfor sprang jeg på Ullas Blid iyengar i går formiddag.

Vi startede ud med nogle fodøvelser, som mindede lidt om Body-sds' øvelser til deres træning. Stive spændte fødder kan påvirke ankler og knæ, ligesom hofter kan påvirke knæ. Har man ondt et sted kan det altså stamme over eller under stedet, der gør ondt.
Der var også tid til en heftig - som hun sagde - bagoverbøjning på en stol. En øvelse der var lidt angstprovokerende for mig, men det gik da.

Foto lånt af: Hawkes bay today


Hvis man kunne nå - det kunne man ikke - skulle man tage fat i tværstangen nederst på stolen. Ellers havde vi sat nogle bælter fast nederst på stolebenene, som man så kunne gribe fat i.

Noget mere angstprovokerende var skulderstand vha. stol (en øvelse jeg før har forsøgt mig ud i uden det store held). Ulla måtte guide mig ind i øvelsen, mens hun sad ved siden af mig og selv da var jeg ikke tryg ved øvelsen.

Foto lånt af: Friendshipyoga


Måtte dog forholdsvist hurtigt gå ud af øvelsen, da den gik lige i min lænd. Tsk.


Har du prøvet at lave skulderstand vha. en stol?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar