søndag den 24. marts 2013

Asthanga intro # 3 torsdag 21/3-13

Missede sidste gang men det var forholdsvist nemt at følge med i 3. del af Yogamudras asthanga yoga intro, som forløber over 3 gange.

Foto lånt af: Jaihodeep


Har man aldrig prøvet asthanga yoga før, kan det anbefales at følge dette gratis (hvis man efterfølgende køber timer) forløb, hvor der er fokus på at vise solhilsenerne og de stående stillinger. Dette gøres i et langsomt tempo med mange instruktioner og forklaringer, så alle kan være med.

Mit venstre knæ brokkede sig en del ved visse stillinger, såsom denne:

Foto lånt af: Wild rose yoga


Instruktøren sagde, jeg skulle huske på at "trække knæet op mod låret", og tænke på at dreje låret udad og måske mikrobøje i knæet. Og så altid sige til den pågældende instruktør, at jeg havde problemer med knæene, da jeg ser smidig og ud og man tror, jeg kan gå dybere ned/ind i nogle stillinger.

3. del af forløbet gav mig lidt blod på tanden mht. asthanga yoga uden jeg dog var helt vild i varmen. Jeg har stadig et par klip tilbage til Yogamudra, som skal bruges til deres asthanga guidet 1-hold. Det er stillinger, jeg kender fra mobilitet og stillinger, jeg er ok god til (selvom jeg selvfølgelig kan blive meget bedre. De kan især blive mere præcise og jeg kan blive bedre til at bruge de rigtige muskler).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar