mandag den 16. april 2012

Besøg hos osteopaten Christian

Egentligt havde jeg tid hos Christian (osteopat) 30/4, men jeg kunne ikke vente så længe, fandt jeg ud af. Der har i nogle dage været en uro/mild smerte/irritation i lænden, højre balle og højre ben. Som om noget sad i klemme. Derudover gik jeg ret stift og har ikke rigtigt turde træne.

Christian holder til i en almindelig lejlighed. Det er godt at vide, når man ser efter store skilte.. Se i stedet efter hans postkasse ved siden af en opgang..
Sprogligt gik det lidt bedre end med Miguel, idet jeg kunne snakke dansk, mens Christian snakkede engelsk.

Rummet var behageligt og roligt og Christian imødekommende. Det var rigtigt rart. Han spurgte ind til, hvor jeg havde ondt. Jeg forklarede, at jeg dels var blevet henvist af Miguel pga. min nakke, som ifølge Miguel krævede manipulation. Dels at jeg generelt havde problemer med min ryg. Og dels at jeg akut havde denne uro i højre side, som han straks mente var iskiasnerven som var i klemme..

Derefter skulle jeg tage alt tøj af på overkroppen, men beholde de lange bukser på (dog lyne ned) og lægge mig på maven.

I starten mærkede, flyttede, rykkede han rundt på kroppen uden olie, hvor han fik lokaliseret mine spændinger, som var i hoften/bækkenet, øverstel af ryggen og skuldre + lidt i nakken. Så var det tid til massagen, som hele tiden var behagelig. Det føltes som ren velvære-massage, men det var det bestemt ikke. Han masserer bare ud fra den teori, at det ikke behøver gøre stjerneondt, for at det skal blive godt. Og hvis man får ondt, så spænder man og det er jo meningen, at man skal afspændes.

Senere manipulerede han lidt med min hofte. Venstre hofte var låst, så den skulle låses op igen. Det gjorde ikke ondt og det var ikke ubehageligt. Det kan godt være ubehageligt hos en kiropraktor med alle de knæk-knæk lyde og bevægelser.

Manipulationen var meget blid sammenlignet med kiropraktik, samtidig med at man følte, at det havde den samme effekt. Der var kun et enkelt sted i nakken, hvor jeg kunne mærke og føle et lille tryk/knæk, ellers kunne jeg stort set ikke mærke noget.

Han spurgte jævnligt, om det var ok og jeg følte mig i meget trygge hænder.

Jeg skulle være opmærksom på, at det godt kunne føles værre i morgen, men så skulle det blive bedre og jeg ville kunne gå frit igen. Han trykkede også rundt i min højre side, incl. mit højre ben, så jeg regner også med, at det går i orden.

Det er første gang, jeg prøver en osteopat, men bestemt ikke den sidste! Det var en supergod oplevelse. Jeg kan godt lide, at man har mere tid (jeg havde bestilt 1 time) og at der bliver brugt andre teknikker end kun manipulation. Det var også rart, at det ikke gjorde ondt. Som bonus fik jeg 100 kr rabat, fordi jeg var blevet henvist af Miguel, som han arbejder sammen med.

Christian Salvador

Christian er - udover osteopat - kraniosakral terapeut og fysiurgisk massør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar