torsdag den 12. april 2012

Fys. massage

Min faste afspændingspædagog igennem flere år kan ikke for tiden, så jeg er på udkig efter en erstatning. På lørdag skal jeg afprøve fys. massage på Frederiksberg hos Miguel, som er en del af Osteopraktor.

Det koster 350 kr for 60 minutter, hvilket må siges at være en meget rimelig pris.

Man kan også få andre behandlinger, f.eks. osteopati, kranio-sakral terapi og almindelig kiropraktik.

Jeg kunne sagtens finde på at prøve osteopati på et tidspunkt. Det er meget udbredt i den engelsktalende verden, hvor uddannelsen ofte er en del af medicinstudiet.


Fra deres hjemmeside:

"En Osteopat behandler ud fra 3 grundlæggende principper:

1) Din krop er en helhed og skal betragtes og behandles som sådan
2) Din krop kan, under de rigtige betingelser hele/helbrede sig selv
3) Din krops struktur og funktion er gensidigt afhængig af hinanden"

og 

"Osteopati kaldes også manuel medicin, fordi en osteopat alene ved at bruge sine hænder er i stand til at stille diagnoser, lindre smerter og fjerne de blokeringer, der generer din krop og nedsætter din bevægelighed og udfoldelsesmuligheder. Målet med osteopati at få genoprettet kroppens balance og derved frigøre din naturlige livsenergi."

og 

"De osteopatiske teknikker omfatter alt fra blide artikulationer (mobilseringsteknikker) af dine led og muskler til specifikke manipulationer, udspænding og dybe massagetryk af muskler, bindevæv og sener."

Osteopati koster 450 kr for 1 time.

Generelt kan jeg godt lide idéen om forskellige behandlere i samme hus. Derudover er priserne hos ovenstående billigere i forhold til så mange andre steder. Som bonus holder de til forskellige steder på Frederiksberg! 

4 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER manuelle medicinere - har tidligere nævnt en for dig... anyway det er bar det bedste når jeg går "i stykker" så er det bare det eneste der virker.
    Nævner lige min trofaste manuelle mediciner og fysioterapeut Suzanne Thomsen -http://rygklinikken-prometheus.dk/web/?page_id=31
    Hvis du skulle få lyst til at prøve :) jeg går på østerbro :)

    SvarSlet
  2. Jeg er klar på at prøve mange forskellige behandlere (jeg ved dog ikke, om min økonomi er lige så frisk.. hehe). På kort sigt skal jeg finde en massør (når man er vant til 30 timers massage hver anden uge i flere år, så er 1,5 måned uden massage pludselig lang tid!) og på længere sigt skal jeg finde en osteopat/kiropraktor, der kan hjælpe mig med min ryg.

    SvarSlet
  3. Det er godt nok meget massage. 30 timer hver anden uge. ;)

    SvarSlet
  4. Ja, ikke? :-p Så har man slet ikke tid til at arbejde..

    SvarSlet