mandag den 2. april 2012

Mobilitet med Nanna

Hun er lille. Hun er smidig. Hun er stærk. Og hun ved hvad  hun laver. I dag var der kun én helt ny, så det gik lidt stærkere med instrukserne og serierne. Hvis man har været der et par gange, er det nemmere at følge med i serierne, men ellers er det bare om at hænge på.
Jeg er stadig ved at vænne mig til at være uden måtte til hendes timer, men man står alligevel så dårligt på de skodmåtter, de har ude i NV.

Sygdom er ikke helt væk endnu, hvilket påvirkede min indsats og energiniveau, men det var rart at få rørt mig og blive udfordret kropsligt/fysisk igen.

2 kommentarer:

  1. Åh altså jeg skal så meget prøve det der mobilitet... Jeg ved bare ikke hvorfor jeg er så tilbageholdende med at melde mig til!!!
    Er det svært ? ubehageligt? - virker det bliver du mere mobil ?

    SvarSlet
  2. Det er svært (anstrengende øvelser, hun forventer du gør dit bedste ligesom man gør til cf etc.) og til dels ubehageligt.. hehe. Men ikke mere ubehageligt end cf. Det er bare på en anden måde, fordi det er øvelser og stillinger, man ikke er vant til.

    Til gengæld bliver du presset til hver træning og jeg kan f.eks. mærke mine baglår i dag. Mobilitet med Nanna i NV er lidt hårdere end mobilitet med Nina i Kirken. Men begge to er knalddygtige og de ved, hvilke øvelser der skal til for f.eks. at øge bevægeligheden i hoften eller styrke skuldrene.

    Hvis man .. f.eks. har problemer med air squat, så er det en mægtig god idé at tage til mobilitet som minimum et par gange om måneden. Hvis du vil rykke dig, så er det smartest at gå til det regelmæssigt i en periode.

    SvarSlet