lørdag den 14. april 2012

Fysiurgisk massage hos Miguel

Først.. kunne man måske lige advare om, at massøren ikke taler så godt dansk og kun taler en smule bedre engelsk.. Så man lige kan forberede sig på at fortælle på engelsk, hvor man har ondt..

Dernæst havde jeg et problem med at slappe af med panden på massagebriksen. Det var ikke massørens skyld. Det gjorde bare lidt ondt i panden. Hmm.



Derudover var det 1 times skøn massage. Det var blid massage. Hvis han kunne mærke, at der var et ømt punkt eller en spænding - eller kunne se/mærke det på mig - så blev trykket straks løsnet lidt.
Han startede med at spørge "What's the matter with you?". Jeg forklarede, hvorefter han så og mærkede på mit bækken og lænd.

Man tager alt tøj af undtagen undertøj og lægger sig under et håndklæde på maven på briksen.

Miguel vidste godt, hvad han lavede og jeg følte mig hele tiden i trygge hænder. Min lænd var - som ventet - øm. Men det var især nede ved hoften, lige ved de knogler der sidder, at der var problemer. Da jeg var færdig, lå jeg på ryggen og der sagde han, at mine hofter nu var lige. Det var de ikke i starten af timen...

Udover lænd og hoftekam eller hvad det nu er, så havde jeg gode spændinger i nakken. Av for den. Miguel mente, det krævede manipulation. Dog ikke af en kiropraktor: "I don't like them".. haha. Han mente - ganske rigtigt - at det var knæk-knæk og så ud igen efter kort tid. I stedet anbefalede han ikke overraskende Christian Rubio Salvador fra Osteopraktor. Her er der mere tid og også massage/stræk og ikke kun manipulation.

Det vil jeg godt prøve i næste måned.

Jeg føler mig stadig lidt spændt/låst, men slet ikke så meget som før.

Osteopraktor
Miguel


Ingen kommentarer:

Send en kommentar