mandag den 9. april 2012

Lorteryg

Ok, ok. Jeg er nødt til at prioritere min ryg/lænd højt i år. Den har før givet mig problemer og jeg har før mumlet om, at NU skulle jeg gøre noget ved det.

Min faste massør er syg for tiden, så jeg er på udkig efter en anden. Behøver ikke nødvendigvis være en afspændingspædagog. Men kan du anbefale en dygtig massør, så sig endelig til.

Dødløft én gang om ugen til Open gym har jeg før jongleret med, men det er ikke blevet til så meget endnu. Det har - åbenbart - været vigtigere for mig at komme ind i en god cf-rutine (hold) først. Men det må kunne struktureres og tilrettelægges, så dødløft kommer højere op på min liste over ting, der skal være tid til.

Behandlinger.. Jeg overvejer at gå lidt fast til manuelle behandlinger i Kropsinstituttet, hvor jeg før har været. Det koster en del, men igen, kan det være for dyrt til at forebygge og behandle skader i min ryg?

Mobilitet skal jeg gå til fast én gang om ugen.



Under træningen i dag mærkede jeg ikke noget til ryggen. Det er kommet snigende i løbet af dagen, hvor jeg bare kunne mærkede, at der "sad" et eller andet. Så er det jo altid en god idé lige at teste med McKenzie-øvelsen og det blev den værste udgave, jeg nogensinde har præsteret. Mine knæ og et mikostykke af lårene var i gulvet! Ikke andet. Faktisk undrer det mig, at min ryg ikke gør mere ondt. Men det kan da være, at det kommer....

Åh ja..


4 kommentarer:

  1. Hvordan laver man McKenzie-øvelsen? Og god ide at prioritere ryggen. Forhåbentligt bliver dens "brok" ikke værre end nu.

    SvarSlet
  2. Man ligger på maven og så bøjer man bagud. Strakte arme. Det er meningen, at hoften skal blive i gulvet...

    SvarSlet
  3. Hej Ditte

    Jeg kan varmt anbefale Morten Knak Hansen (www.velvaereogsportsmassageamager.com), har været der nogle gange, bla. med problemer med lænd/ryg, og han er virkelig været god til at sætte det hele på plads.

    SvarSlet
  4. Tak for anbefaling af en massør, Xenia! Jeg vil klart overveje det :-)

    SvarSlet