lørdag den 28. april 2012

Crossfit # 133

En lige tilpas træning for mig på nuværende tidspunkt.
Lunte 400 m (selvom det at andre lunter, betyder at jeg løber) efterfulgt at en ny slags ledopvarmning, der bestod af små sekvenser hen over gulvet. Nyt og godt. Den sidste var almindelige "duck", hvor jeg ville have blevet udpeget som perfekt duck, hvis jeg ikke havde valgt at stoppe lidt før målstregen.

Rigeligt med tid til at lave dagens wod:
Back squat
10-10-10-10-10

Først øvede vi dog squat og back squat. Tælle til 4 på vej ned, tælle til 3 mens man sidder i bunden og så op igen. "Kan du komme længere ned?" "Længere ned?" "Længere ned?".. Det kunne jeg godt uden at min ryg begyndte at se underlig ud, så jeg skulle nu squatte et godt stykke under vandret.

De 5 sæt skulle være arbejdssæt, dvs. de skulle ligge på nogenlunde samme vægt.

Jeg tog: 30-30-30-30-30.

I 4. og 5. sæt var det lidt svært at "trykke op" i de sidste gentagelser med samme fart som de første. Men det gik.

Finisher:
Tabata med en slags hollow rock.
Vi skulle ligge med lænden i gulvet, benene som et trappetrin (men gerne længere ind mod maven), skuldre og øvre ryg fri fra gulvet. Og så bare ligge der.

2 kommentarer:

  1. RESPEKT!!!!
    Det er Mega sejt at du kommer under parallel og med 30 kilo - du er da en rock star!
    Det er da vildt lang tid til "bare" at lave back squats, jeg synes virkelig det har været nogle super pakkede timer her på det sidste.

    SvarSlet
  2. Squats har jeg aldrig haft de store problemer med - heldigvis. Mine udfordringer ligger nogle andre steder (d.u., løb etc..) :-) Og tak!

    Mht. tiden til back squats, så startede træneren med at sige, at vi havde et tæt program.. og vi f.eks. skulle skifte hurtigt, når vi 2 og 2 eller 3 og 3 skulle back squatte. Når den ene havde squattet, skulle den næste straks gå i gang. Alligevel synes jeg, vi havde fin god tid og der var ingen stress. Det var rigtigt rart.

    SvarSlet