lørdag den 21. april 2012

Crossfit # 131

Jeg valgte cf-hold med fokus på at være forsigtig med ryggen.
Det var godt!

Nogle gange skal man bare tage til træning, selvom man har lidt knaster. Man kan altid skalere og passe på.

Centralen er lige åbnet på Vesterbro og jeg var spændt på at se det nye sted hos Crossfit Copenhagen.
Man skal ind af en port (man skal hive til), til højre, til højre og så op på 2. sal. Bookingterminalen er lige når du kommer ind til højre og omklædning er nede i den ende af salen.
Der er mere plads til at klæde om end i Kirken og Trykkeriet. Toiletterne har jeg endnu ikke afprøvet. De ligger vist en etage højere oppe.

Salen er stor og lys (men mindre end Trykkeriet, hvis man ser på hele Trykkeriet) og kunne godt være et lækkert sted at Open Gym'e. Dog skal man være opmærksom på, at gulvet kan være lidt glat. Det er både med og uden sko!

Af en eller anden grund havde jeg glemt sko, så jeg trænede i bare tæer. Det gik an, dog var det lidt bøvlet, da vi skulle ro. Og jeg fik sorte fødder!

Efter lidt hurtig ledopvarmning skulle vi i zoo..
Det blev til baner med spiderman, krabbe, abe, larve, bjørn m.m. De fleste øvelser var jeg ganske god til, undtagen spiderman, som jeg simpelthen var problemer med at koordinere.. Det går helt i kage. Hm.

A) Håndstand



Der var 3 stationer, hvor man kunne øve håndstand.
- en i elastikker. Jeg måtte over i en grøn, da jeg ellers ikke helt kunne nå gulvet med hænderne. Det var en lidt underlig følelse. Man havde elastikker om armhulerne og skulle så stå på hænder og fange en anden elastik med benene.
- op af en væg.
- i det fri med hjælp fra makkere, der kørte benene lidt frem og tilbage og i cirkler.

B) Stationstræning: 3 runder, 1 min. ved hver station
- push press (20/15)
- roning
- planke
- sprint
- lunges

Min ryg klarede det hele fint, men var dog glad for at der ikke var mere end 3 runder af planken.



Derudover løb jeg mere end jeg sprintede (med en ufleksibel lænd).

Bonus: Stafet i 5 minutter med jerry cans. 1 mand af gangen.

Da vi var færdige, havde jeg overskud til at forsøge at lave lidt af de serier, vi laver til mobilitet. Desværre havde jeg problemer med at huske dem, så det blev kun starten af et par serier.

Jeg er superglad for at jeg kom afsted! Det var overskuelig træning, min ryg klarede det, jeg fik energi (omend det sikkert er kortvarigt) og det var fint at træne i Centralen.

1 kommentar: