lørdag den 7. april 2012

Crossfit # 129 @ Kirken

Kl. 9 stod jeg klar til dagens træning i Kirken.
Vi varmede op med sjipning (jeg nåede op på 1 d.u. af gangen, men oftest mislykkedes det at lave bare 1..) og derefter forskellige KB-øvelser, f.eks. swings, snatch og squat-mens-du-holder-kb-i-strakt-arm-over-hovedet. Jeg havde kun 8 kg, og alligevel var sidstnævnte øvelse noget af en udfordring, især med min svage venstre arm.

Dødløft
Jeg er ikke sikker på, hvor mange sæt vi skulle lave, men jeg nåede 3 sæt af 5 reps:
35-40-40

Som min makker rigtigt nok bemærkede - og som jeg har fået at vide før - så havde jeg en tendes til at holde stangen for langt ud fra kroppen på vej ned. Hvilket var lidt mærkeligt, da det skulle være nemmere at holde stangen tæt på kroppen. Men det er svært for mig. Og så begynder min ryg at runde lidt.
Der er ikke nogen problemer på vej op.
Kan være det er en god idé at øve dødløft med lavere vægt, så jeg kan tvinge den stang helt ind til lår og skinneben.



AMRAP
Da ingen på holdet kunne lave den oprindelige WOD med en masse muscle ups, skulle vi lave 12 minutter amrap med:
- 5 strict pull ups
- 5 ring dips

Jeg nåede 10 runder, hvor jeg startede i lilla elastik til pull ups, og endte med skiftevis at lave dem i blå elastik r eller ring rows. Den grønne elastik havde nok være mere optimal, men der var ofte flaskehals til at komme til elastikkerne.

Dips blev lavet mellem jerry cans. Tilpas udfordrende.

P.S. jeg var stadig øm i især venstre lår (forsiden - fra midten og op) efter lunges i torsdags...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar