søndag den 27. januar 2013

Er crossfit godt for alle?

Hvis man har fulgt lidt med i Politiken, ved man de har bragt et par kritiske artikler om crossfit med fokus på skader.



For mig er det vigtige, at man lytter til sin krop. Man har selv et ansvar for at sige stop, hvis man kan mærke, kroppen reagerer på en ukorrekt udført øvelse f.eks. Men selvfølgelig har kompetente instruktører, holdstørrelse og kulturen i sporten også en masse at sige. Læs evt. Butcher's modsvar til kritikken her.

Dernæst skal man ikke blive ved til crossfit, bare fordi det er populært og mange andre elsker det. Mærk efter og giv det en chance. Men hvis det ikke er sjovt længere, så overvej om du skal finde noget andet. Hvis det kun er en pine, så kommer man alligevel ikke afsted (så tit).

Jeg skal selv i gang med Styrkehold (i Crossfit Copenhagen kan man fange 2 x squat, 2 x press og 2 x pull i løbet af en uge i de forskellige centre) med henblik på at kunne komme på almindelige hold senere. Men hvem ved. Måske bliver jeg så glad for styrkeholdene at jeg holder mig til dem?
For mig er det ikke det vildeste sejeste bedste at ligge 110 % død efter en træning uden lunger eller hjerte eller noget som helst. Fint nok engang imellem, men det er bestemt ikke et must for mig for at en træning har været god - eller effektiv. Jeg er ikke adrenalinjunkie. Og cardio er ikke min ven. Haha. Men sådan er vi jo så forskellige, hvilket er i orden. Man skal bare huske på det af og til :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar