lørdag den 5. januar 2013

København Yoga # 5

Sidste klip til København Yoga blev brugt i dag.
Denne gang til Vinyasa yoga. Det var en lidt fysisk hårdere time end de andre timer, jeg har været til i Københavns Yoga uden at jeg var ved at dø. Måtte gå ud af en krigerstilling, fordi mit ben var ved at syre til og en anden, da mine hofteled var ved at gå i krampe. Men ellers var jeg med hele vejen.



Underviseren brugte mest verbale instruktioner ligesom de gør i Bikram Yoga, hvilket jeg lige skulle vænne mig til og tonen var lidt mere "kontant" (uden overhovedet at komme i nærheden af Bikram Yoga-kommanderen) end Jørn, Jenny, Birgitte eller Lisbeth. Om man kan lide det er smag og behag. Jeg er nok mere til især Birgitte Gorm Hansens tilgang til yoga og skal klart udforske hendes hold noget mere - hvor det så end er.



Har i øvrigt fået fortalt og læst flere steder, at det vigtige er underviseren. Så kommer stilart, stemning og faciliteter i 2. række. Underviseren er det allervigtigste og hvis personen er dygtig og matcher dig og dine behov, så kan du følge hende/ham rundt omkring.

Min plan er at købe nogle klip til Hamsa Yoga Studio og derefter igen til Københavns Yoga (lige teste især Birgitte igen) og til Yogacentralen (fordi de har fået en del flere hold og undervisere, siden jeg var der sidst).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar