torsdag den 17. januar 2013

Besøg hos fys # 2

Fysioterapeuten hos Crossfit Copenhagen hjalp mig i dag med at udarbejde et træningsprogram med udgangspunkt i min gamle rygskade og med henblik på at kunne træne på crossfithold med tiden.

Programmet - som jeg lægger ud her på bloggen, når jeg modtager det med alle detaljer - består af stabiliserende øvelser, hvor jeg skal holde ryggen og bækkenet lige. Ikke noget med at svaje eller runde. Herunder kommer crossfit-øvelser som back squat og ring rows.

Min plan er at lave det til Open Gym (træning på egen hånd) 1-2 gange om ugen i ca. 1 måned suppleret med deltagelse på Styrkehold (squat og måske senere press).

Jeg skulle holde mig fra at lege med dødløft selv og skulle generelt huske på at starte med lav vægt (20 kg til back squat - har været oppe på 47 kg 5 RM) i de tunge løft og gøre det i langsomt tempo med fokus på at spænde op og ikke svaje i ryggen.



Ved ring rows skulle jeg være i en position, hvor jeg ikke er nødt til at hive mig op i et ryk til sidst. Det skal ske langsomt og kontrolleret med lige krop.



Jeg regner med at teste programmet på søndag og glæder mig! Har sgu savnet back squat :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg klapper i mine små tykke hænder og glæder mig til at se programmet, når det lander.

    Og så er det i øvrigt ganske skægt, at den øvelse jeg voldhader pt. er den, du voldglæder dig til at komme igang med igen. (Back squat.)

    Og den øvelse jeg knuselsker pt., er den øvelse der ikke er god for din krop. (Dødløft.) :)

    SvarSlet
  2. ...eller nærmere, som du ikke selv må rode rundt med lige nu. Det var bare sjovt, at vi begge fremhævede de to løft med omvendt fortegn. Hejhej.

    SvarSlet