lørdag den 5. januar 2013

Body-sds # 9

Hurra hurra!

Jeg fik ros for at lave en af de bedste vejrtrækninger indtil videre.

Jeg må godt - forsigtigt - begynde at gå til crossfit igen.

Hurrra hurra!


Det vigtige er at jeg fortsætter med at lave yoga/mobilitet (og hvis jeg skulle vælge mellem crossfit og yoga, ville han klart anbefale yoga) og jeg er på vej på en udviklingsrejse - i mit eget tempo.
Der er stadig noget med mit "tryghedspanser", som dukker op, når han rammer særligt ømme steder, men jeg bliver stadig bedre til at bruge vejrtrækningen og møde smerten i stedet for at flygte fra den.

Så nævnte han flere gange noget med tarmen og fordøjelsen. Når han trykker/masserer omkring mine albuer (mest den højre), så er jeg rigtig øm, hvilket har med tarmen og fordøjelsen at gøre. Her var det godt at huske, at der er yogaøvelser som netop går ind og stimulerer/masserer de områder. F.eks. den hvor man ligger på ryggen med knæene oppe ved brystet og holder om knæene.

Min psoas muskel er ikke så spændt mere. Noget med at rotation af kroppen var bedre. Hvilke også har været noget af det i yoga, jeg har haft sværest ved.



Kan huske at en massør har nævnt den. At den kunne trænge til at blive strukket godt ud.

Jeg har tid til behandling igen i februar. Men det lød lidt som om, at der kunne gå længere og længere imellem behandlingerne og at han havde fået behandlet det vigtige. At resten ligesom var op til mig.

Mht. crossfit skulle jeg lytte nøje til min krop. Være opmærksom på hvordan den reagerede. Hvordan den havde det. Bruge vejrtrækningen. Hvis den begyndte at brokke sig eller blive spændt på den forkerte måde, så skulle jeg stoppe.

Jeg tænker at jeg vil starte blidt ud med Open Gym, så jeg selv kan bestemme, hvad jeg skal træne. Om ikke andet så også for lige at teste forskellige løft og om lænden gider løft/hop, hvilket den ikke har gidet det sidste halve år.
Har også overvejet de styrkehold, som bliver udbudt i Crossfit Copenhagen. Her er der fokus på f.eks. back squat og dødløft og ikke på cardio/få pulsen helt op at ringe. Dvs. her er heller ikke nogle box jumps eller løb 400 meter eller en masse double unders (dobbelt sjip)..



2 kommentarer:

  1. Jeg tænker kun hurra - og ikke at det kommer til at gøre naller.. hehe.

    SvarSlet