søndag den 6. januar 2013

Forsigtig test af kroppen til Open Gym

Da jeg havde fået "lov" af min body-sds behandler til forsigtig at starte op med crossfit igen efter et halvt års pause, valgte jeg at tage til Open gym i Trykkeriet i NV. Her var kun få mennesker og dermed rigeligt med plads.

Mit program blev som følgende:

- ledopvarmning

2 runder af:
- 10 air squats
- 8 atomic sit ups
- 6 ring rows
- 6 push ups (på tæerne)
- 4 burpees

Roligt men nok til at få pulsen lidt op...

Dernæst 4 halve tabataer:
- kettlebell russian swings 12 kg
- goblet squat 8 kg
- planke
- push ups







En rigtig tabata består af 8 runder af 20 sekunders arbejde og 10 sekunders hvile. Mine halve tabater bestod af 4 runder.

Kettlebell gik fint. Jeg kunne godt mærke lidt i greb at det var længe sidst. Kan godt tage en fuld tabata næste gang.
Goblet squats blev lidt en udfordring.. Men de har heller aldrig været min allerbedste ven.
Planke blev til 2 runder på på hænder og 2 runder på underarme.
Push ups blev til 1,5 runde på tæerne og resten - med nød og næppe - på knæene.. Puh!

Til sidst lidt udstrækning og mobility/yoga/core-Nanna Kaad-gejl.

Det var super rart at bevæge sig på "nye" måder og få rørt sig på en anden måde. Men også træls at få smasket helt op i hovedet, hvor dårlig og elendig og frygtelig skidt /min kondition er..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar